ALPHA ALAPÍTVÁNY
Az Alpha Alapítvány olyan felekezetközi
keresztény missziót végző szervezet, melynek fő feladata, hogy támogassa,
koordinálja az országszerte már működő Alpha kurzusokat, aktív segítséget adjon
újabbak létrehozásában. Az Alpha kurzus egy gyakorlati útikalauz a keresztény
hit alapjainak megismeréséhez. Elsősorban azok számára készült, akik nem járnak
templomba, nemrég váltak keresztényekké vagy eltávolodtak a keresztény hittől. A
kurzus hetenkénti összejövetelek keretében kötetlen étkezést, előadást és
kiscsoportos megbeszélést foglal magában; a keresztény hit alapjait felölelő 15
előadásból és egy csendes hétvégéből áll, melyekre tíz hét alatt kerül sor.
Évente két-három alkalommal javasoljuk megtartani a kurzust, melyet minden
alkalommal ünnepi vacsora zár le, amely során a kurzust elvégzők nyomban
meghívhatják barátaikat, ismerőseiket a következőre.
Az Alpha rugalmas és gyakorlati modell
bármilyen méretű csoport számára. Egyszerűen, hatékonyan, világosan és
fenyegetéstől mentesen mutatja be Jézus Krisztus evangéliumát. A kurzus
hatékony, a helyi közösségekre épülő evangelizációra is, felkészíti és
mozgósítja a laikus közösségi tagokat.
BINAURA
Az alkotók tevékenységei főként a vizuális
kommunikáció területeit érintik: interakció tervezés, animáció, grafika, webes
és más, reaktív vizuális felületek, hangtervezés, stb. A csapat a Moholy-Nagy
Művészeti Egyetem korábbi hallgatóiból összeállt, progresszív határmezsgyéken
kísérletező, nemzetközi viszonylatban is elismert, aktív kollektíva. A vizuális
műfajok mellett forgatókönyvírói-szövegírói tevékenységet is folytatatnak.
Samu Bence és Nagy Ágoston a Binaura kereteiben több, mint hét éve kutatják és értelmezik a hang és a kép kapcsolatát, különböző szoftvereken, installációkon, interfészeken keresztül. Tevékenységük a szoftverművészet, a
nem szokványos alkalmazások, digitális interface-ek mellett kiterjed az előadóművészet, az internetes technológiák területére, valamint szöveges (Balkon folyóirat) és szoftveres (Google Play) publikációikon keresztül új mediális formák elméleti kontextualizálására is.
Samu Bence és Nagy Ágoston a Binaura kereteiben több, mint hét éve kutatják és értelmezik a hang és a kép kapcsolatát, különböző szoftvereken, installációkon, interfészeken keresztül. Tevékenységük a szoftverművészet, a
nem szokványos alkalmazások, digitális interface-ek mellett kiterjed az előadóművészet, az internetes technológiák területére, valamint szöveges (Balkon folyóirat) és szoftveres (Google Play) publikációikon keresztül új mediális formák elméleti kontextualizálására is.
Sirály Dóri grafikái a tervezés
legkülönbözőbb kontextusaiban jelennek meg, a klasszikus papír alapú
kiadványoktól a progresszív digitalis tartalmakon keresztül a webes
felületekig.
Huszár Dániel az animáció és a mozgókép
területén tevékenykedik. Az analóg megoldások, a stop-motion animáció,
díszlet-, installáció építés mellett a 2D digitalis animációs film rendezés,
látványtervezés, filmes utómunka készségszintű használata jellemzi munkáit.
Huszár Péter több rövidfimben,
nagyjátékfilmben, animációs és televíziós produkcióban közreműködött, mint
műsorfejlesztő, forgatókönyvíró, író.
COINCIDANCE - KORTÁRS ÍR TÁNC TÁRSULAT
A
Coincidance [kojnszidensz] az autentikus ír sztepptánc és a modern tánc egyedülálló
házasításából született. Az egyszerre három ír sztepptánc Európa-bajnokot
felvonultató, Európa szerte elismert ír sztepptánc versenytáncosokból álló
társulat először 2010-ben mutatkozott be nagy sikerrel Budapesten
"Contemporary Irish Dance - Kortárs Ír Tánc" című produkciójával.
Gyulai Júlia koreográfiáiban az ellentétek különös harmóniáját kaphatjuk
eredményül. A modern tánc szenvedélyes lágyságának és az ír sztepp karakán
ritmusvilágának fúziójaként, a köztük lévő vonzásból és taszításból felszabaduló
energiát kihasználva született meg a "kortárs ír tánc"-nak keresztelt
műfaj.
CSÉFFAI GYÖRGYI ÉS DÁVID MÁRK
Cséffai Györgyi a Magyar Képzőművészeti
Egyetem harmadéves szobrász hallgatója. Szakmájából adódóan foglalkozott már
agyaggal, gipsszel, kő és csontfaragással, heggesztéssel. Jelenleg az
epreskerti kálváriában található egy kiállítása, amelyet egy másik szobrász
hallgatóval Megyeri Barbarával közösen hoztak létre. A szobrászat mellett
portrérajzolással is foglalkozik, 2011-ben első helyezést ért el rajz
kategóriában egy képzőművészeti tehetségkutatón.
Dávid Márk a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
másodéves formatervező hallgatójaként bútor, jármű, tárgy és
csomagolástervezéssel foglalkozik. Jelenleg elektronikus képgrafikai
végzettséggel rendelkezik, melyet 5éves képzés során szerezett meg, így az
egyetem mellett grafikai munkákat vállal: logo, arculattervezést és teljes
brandinget. Emellett még fotózással, filmezéssel, vágással foglalkozik. Szakmai
programismeretei: Adobe Photoshop, Illustrator, Finalcut, Aftereffects, 3DsMax.
Tevékenységei közé tartozik még egyedi kerékpárok építése is: www.be.net/markdaavid
DUDA ÉVA TÁRSULAT/ MOVEIN STÚDIÓ
A Duda Éva Társulat a 2009 / 2010-es
színházi évad során formálódott önálló együttessé a koreográfus kezdeményezésére.
A társulat magját neves táncművészek és ifjú tehetségek alkotják: a pályájuk
elején járó fiatal, lendületes előadók, valamint komoly szakmai múlttal
rendelkező, neves táncművészek dolgoznak együtt és hatnak egymásra. A
társulatot éppen a tagok sokrétű tapasztalatának köszönhetően energikus,
szuggesztív előadói jelenlét és magas szintű technikai tudás jellemzi.
Előadásaik jellemzője az erőteljes fizikalitás, a gyakori kontakt és intenzív
partnering elemek használata, érzékeny és drasztikus reakciók, de a fanyar
humor is, melyeknek központi témája többnyire az ember és közösség viszonyait
vizsgálja.
MOVEIN Táncstúdió: 2012 novemberétől az
együttes új próbaterme nyitott kurzusok állandó helyszíne délutánonként, ahol
többek közt a Duda Éva Társulat táncművészeitől tanulhatnak kezdők és profik
egyaránt. Fókuszban elsősorban a kortárs tánc, de van még modern tánc, jazz
tánc, hiphop, kortárs tánc folk
elemekkel, cirkuszi zsonglőr alapok, aikido, jóga, akro-jóga.
EURÓPAI SZABADÚSZÓ MŰVÉSZEK EGYESÜLETE
(ESZME)
A 2006-ban létrejött Európai Szabadúszó
Művészek Egyesülete (ESZME) megalapításának célja a szabadúszó művészek
érvényesülésének felkarolása volt, felismerve, hogy a művészek számára a
minőségi alkotáshoz elengedhetetlen az anyagi biztonságérzet, valamint a tudat,
hogy a megszülető előadások nagy valószínűséggel el is jutnak a közönséghez.
E célok megvalósítása jelentős
kapcsolati tőkét, és folyamatos szervezést igényel, mellyel az induló, és/vagy
igen kis létszámú műhelyek általában nem rendelkeznek. Ez különösen fájdalmas
lehet, hiszen nagyon sokszor ezekben a kis műhelyekben keletkeznek a
legszínvonalasabb, legújszerűbb, legötletesebb megoldásokkal dolgozó alkotások,
melyek viszont nem kapnak megfelelő nyilvánosságot, így a legtöbbször
elvesznek mind a szakma, mind a kultúra számára. Az egyesület éppen ezért
műsorszervezői, programközvetítői segítséget, gazdasági és jogi tanácsadást
nyújt tagjainak, segíti promóciójukat külföldön és Magyarországon egyaránt.
FÜGE (FÜGGETLENÜL EGYMÁSSAL KHE)
A FÜGE elsősorban a
független színházi műhelyek, alkotók problémáira keresi a hatékony megoldást,
az eredmény azaz a produkció vagy projekt felől kijelölve a feladatokat. Tulajdonképpen Ernyőszervezet és Produkciós Szervezet egyben, hiszen
egyik alaptevékenysége, hogy egymástól külön álló színházi alapítványok,
egyesületek munkáját segíti közös és hatékonyabb fellépéssel: például fesztivál
szervezése, ernyő-pályázatok megírása és lebonyolítása, vagy együttes
szponzorkeresés. Mindemellett pedig számos produkciónak teljes körű intézményi
hátteret és megvalósítást biztosít a források előteremtésétől, az
adminisztráción át a napi produkciós feladatok megoldásáig. Független alkotók,
színészek, rendezők, illetve produkciós társulatok, műhelyek és fesztiválszervezők,
kulturális intézmények keresik fel szervezetünket különböző együttműködések
céljával.
Nemcsak a mennyiségnek, hanem a minőségi
munkának is köszönhetően napjainkban már reprezentatív és szakmai brand lett a FÜGE.
Jelen vagyunk szinte minden kulturális fórumon, on-line felületen, nyomtatott
sajtóanyagban hirdetéseinkkel, aktuális programjainkkal. Van négy saját gyermekünk, amikre és
akikre büszkék vagyunk:
Tantermi Színházi Projekt
TeARTrum Fesztivál
Titkos Társulat
VÁDLI Alkalmi Színházi Társulás
GÓLEM SZÍNHÁZ
“Színházat
csinálni olyan, mint jégre írni - mire leírod a mondat utolsó betűjét, addigra
az első betű talán már el is olvadt.”(Yossi Israeli)
A Gólem Színház 2005 májusában alakult.
Célja, hogy Magyarország jelenleg egyetlen professzionális zsidó színházaként
tartalommal töltse meg a „zsidó színház” kifejezést. Olyan nyitott, kreatív,
gondolkodásközpontú, kortárs zsidó műhely, ahol a közös munka, a
koprodukció és a megújulás mellett elfér a tradicionális zsidó értékrendszer
is. Elfogadó és befogadó. Egyaránt fordul a zsidó és a nem zsidó közösség
felé, mert úgy gondolja, mindkettő alapvetően nem toleráns, humorátvesztett,
türelmetlen és egymást nem igazán ismerő társaság. Szeretnének kritikusak
és egyben erősen önkritikusak is lenni. Mindig két évadra előre terveznek.
A 2011-2013-as évadokat átfogó gondolat: “Mások szemében”, azaz mások hogyan
látnak minket, hogyan képzelik el a zsidó karaktereket, hogyan dolgoznak fel
kortárs művészek zsidó témákat.
HEKK (HALASTÓ KÖZHASZNÚ KULTURÁLIS
EGYESÜLET)
A HEKK (Halastó Közhasznú Kulturális
Egyesület) 2006-ban alakult és a Halastó kórusból nőtte ki magát, amit Halas
Dóra és Tóth Árpád alapított két évvel korábban, akkor harmadéves zeneakadémiai
hallgatóként. Céljuk egy olyan műhely létrehozása volt, ahol a kísérletezés, a
szokatlan zenei eszközök, az egyéni és közösségi kreativitás segíti a
kóruskultúra megújulását. A kezdeti 15 fős társaság mára több mint 100 tagúvá
bővült, a kórus pedig egyesületi formát öltött, melynek fő céljai közé tartozik
a különleges koncertek és kulturális események szervezése, innovatív zenészek
támogatása, zenei alkotótáborok, műhelyek és gyerekprogramok szervezése,
szakmai anyagok publikálása.
Az egyesület alá tartozó csoportok,
kiemelkedő projektek:
Soharóza kísérleti énekegyüttes (zenei
vezető: Halas Dóra)
Csíkszerda kórus (karnagy: Tóth Árpád)
Hangfürdő lazító kóruskoncertek (vezető:
Tihanyi Benedek)
Kórusmámor népzenei-jazz fúziós kórus és
zenekar (vezető: Földi Gergely)
Kultúrfürdő programsorozat
Tócsa gyereknyaraltatás
Kis híján összművészeti estek a Bem moziban
HIP HOP INTERNATIONAL HUNGARY
2012. februárjában a Hip Hop International Hungary szervezetének
sikerült megszereznie az amerikai Hip Hop International-től a jogot, hogy
megrendezhesse a világ legmagasabb színvonalú és legelismertebb Hip Hop
Világbajnokságának a World Hip Hop Dance Championship és World Battles magyarországi selejtezőjét. A szervezet 2012.
05.05-én szervezte meg a világbajnokság selejtezőjét, majd augusztus 1-5-ig 23
fős magyar delegációval érkezett a World Hip Hop Dance Championship világ
rendezvényére, ahol átlagon felüli teljesítményükkel beírták magukat a világ
hip hop történelmébe.
HOPPart TÁRSULAT
A HOPPart tagjai Ascher Tamás és Novák
Eszter osztályába jártak a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Az első zenés
színész-osztályban végeztek. Mint tudjuk,
a zenés színházi élet legnagyobb része a szórakoztatóipar felségterülete. A
HOPPart ezzel szemben olyan alternatív zenés színházi nyelvet képvisel, amilyen
az országban, még a független formációk körében is meglehetősen elhanyagolt. A
társulat minden tagja profi prózai színész, emellett énekes és hangszeres
zenész. Mindent ők csinálnak, és mindenhez önmagukat kísérik. Merész humoruknál fogva Amanda Lear és
Shakespeare rokonisága elkerülhetetlennek mondható. Repertoárjukon egyszerre
szerepel a Kander/Ebb/Fosse-féle Chicago, egy vérbeli musical-anyag, amelynek
savát-borsát a világhírű dalok képezik, illetve a Korijolánusz, egy végtelenül
prózai Shakespeare-tragédia. Ezek mellett sajátos humorérzékükről árulkodik,
hogy színpadra dolgozták a Drágán add az életed c. akciófilm-klasszikus első
részét Halálkemény (A mi dájhárdunk) címmel. Épp ez a sokoldalúság teszi őket
olyan szimpatikussá. Progresszivitásuk tehát nem szorul különösebb
magyarázatra: egyformán nyitnak klasszikus színházi formák és a formabontás
felé.
INVENTIO ARTS
Az Inventio Arts célja egy új, izgalmas
létesítmény létrehozása a kortárs művészet számára Budapesten, elsősorban
koncentrálva arra, hogy munkájukkal – középpontjában a tánc és a vizuális
művészetekkel -, a jelenlegi magyar művészeti élet fejlődését a nemzetközi
vérkeringésbe jutassák.
Főbb tevékenységeik között a következő
területeken remélnek fejlődést elérni: hazai és külföldi kortárs művészeti
kiállítások, fellépések szervezése, nemzetközi kapcsolatok és együttműködések
tánc és képzőművészekkel, valós és / vagy virtuális együttműködési fórumok
szervezése közös projektek ösztönözésére, manager - kurátor - gyűjtő - művész
panelbeszélgetések, angol nyelvű kiadványok - amely úgy érzik, hogy nagyon
fontos terület és fejlesztést igényel-, és közös rendezvények, projektek a tánc
és a vizuális művészek együttműködéséből. A menedzsment és fejlesztési
szolgáltatások kombinációját kínálva, valamint a művészek képviseletében, az
Inventio Arts partnerei Arató Balázs, művészeti menedzser, és Jarmo Nieminen,
műgyűjtő.
KATLAN CSOPORT
2006 januárjában kezdték meg működésüket
egy civil csoportban, melynek fő célja, hogy tevékenységével, szolgáltatásaival
a kultúrát innovatív módon közvetítse. Munkájukban törekszenek arra, hogy
különböző kultúrákat és művészeti ágakat ötvözzenek, s az ebből létrejövő
alkotásokat szokatlan helyszíneken és kontextusban mutassák be.
Tapasztalataik szerint a művészeti ágak és
kulturális programok gyakran egy régóta kialakult, állandó közönséget vonzanak,
és ezek között a csoportok között kicsi az átjárás. Ugyanez jellemző a
művészekre is, akik sokszor csak a saját területükön alkotókkal dolgoznak
együtt. Ezen transzkulturális és összművészeti események létrehozásával
szeretnék az egyén kulturális nyitottságát növelni, ami reményeik szerint
hosszú távon a kultúra szélesebb spektrumú társadalmi befogadását is
eredményezheti.
A Katlan elnevezés is ezt az elképzelést jelképezi, miszerint egy nagy üstbe (katlanba) sokféle összetevőt bedobálva, az egyes elemek ízeit ötvöző új, gazdagabb íz világot kapunk.
A Katlan elnevezés is ezt az elképzelést jelképezi, miszerint egy nagy üstbe (katlanba) sokféle összetevőt bedobálva, az egyes elemek ízeit ötvöző új, gazdagabb íz világot kapunk.
KÖZÉP-EURÓPAI ÍR TÁNC AKADÉMIA
A budapesti székhelyű Közép-európai Ír Tánc
Akadémia egy újszerű kezdeményezés, mely kettő, céljaiban és eszközeiben
különböző, ámde az ír tánc és kultúra szeretetében közös értékeket képviselő
sztepptánc csoport munkájának révén jöhetett létre.
Az iskolának a két csoport – a tradicionális ír néptánc átalakulását napjaink ír versenytáncává „Az utazás” című showjában bemutató Erin tánccsoport, valamint a kortárs táncot az ír tánccal ötvöző, immáron két táncshowval rendelkező Coincidance társulat – vezetőiből és művészeiből alakult tanári kara nem csak az oktatás magas színvonalát, hanem sokszínűségét is garantálja.
Az Ír Tánc Akadémia célja az ír tánc professzionális szintű oktatása és népszerűsítése mellett egy olyan központ létrehozása is, ahol az ír kultúra, zene, irodalom és történelem rajongói találkozhatnak, eszmét cserélhetnek, baráti közösséget építhetnek.
Az iskolának a két csoport – a tradicionális ír néptánc átalakulását napjaink ír versenytáncává „Az utazás” című showjában bemutató Erin tánccsoport, valamint a kortárs táncot az ír tánccal ötvöző, immáron két táncshowval rendelkező Coincidance társulat – vezetőiből és művészeiből alakult tanári kara nem csak az oktatás magas színvonalát, hanem sokszínűségét is garantálja.
Az Ír Tánc Akadémia célja az ír tánc professzionális szintű oktatása és népszerűsítése mellett egy olyan központ létrehozása is, ahol az ír kultúra, zene, irodalom és történelem rajongói találkozhatnak, eszmét cserélhetnek, baráti közösséget építhetnek.
LUDWIG MÚZEUM- KORTÁRS MŰVÉSZETI MÚZEUM -
ACAX
Az ACAX | Nemzetközi Kortárs Képzőművészeti
Iroda legfontosabb célja a kortárs magyar képzőművészet nemzetközi jelenlétének
erősítése és támogatása. Tevékenységük középpontjában a kortárs képzőművészet
hazai és nemzetközi szereplői közötti intenzív kommunikáció és folyamatos
szakmai együttműködés kiépítése és fenntartása áll. A nemzetközi művészeti élet intézményeivel
szorosan együttműködve kiállításokat, konferenciákat, nyilvános eseményeket és
egyéb projekteket szerveznek és valósítanak meg. Az ACAX a Ludwig
Múzeum–Kortárs Művészeti Múzeum szervezeti keretében, a múzeum önálló
osztályaként működik. Egyik legjelentősebb tevékenységük a Check-in Budapest
kurátori vizitorprogram, mely keretében a szakma legjelentősebb nemzetközi
képviselőit hívják meg Magyarországra,
néhány napos tanulmányútra. Működésük további fontos területe magyar művészek
nemzetközi műteremprogramokban való részvételének kezdeményezése, szervezése és támogatása. Folyamatosan bővülő
archívumuk kortárs magyar művészek és művészeti intézmények katalógusait, digitális portfólióit és kiadványait tartalmazza.
LUCKY SHEPHERD SHOWROOM
A már 4 éve közösen működő showroom
megújult külsővel költözött be a Jurányi Közösségi Inkubátorházba. A bemutató
terem új neve Lucky Shepherd Showroom, mely spontán született a két MOME-n
végzett designer nevéből. Az egyetemen indult barátságból közös munka lett,
közös műhellyel, megtartva a két fiatal különböző egyéniségét és saját stílusát.
A tervezők Szerencsés Gabo és Juhász Dóra brandjeit saját nevük inspirálta,
mely márkanevek GABO SZERENCSES és
JUHASZDORA.COM. Elsősorban női és férfi kiegészítőket (táskák, kesztyűk, övek)
és elegáns ruhákat készítenek, akár egyedi megrendelésre is, de a Lucky Sheperd
mindkét alkotója saját márkája
mellett többször dolgozott már együtt tánc- és színház társulatokkal is.
Céljuk, hogy ebben az inspiratív, művészi környezetben szabadon alkothassanak
és munkáikat minél többen megismerjék a nyitott műhelyükben.
NYITOTT KÖR
Elsősorban színházi neveléssel foglalkoznak.
Ez azt is jelenti, hogy színházi nevelési előadásokat tartanak (Theatre in
Education – TIE) és a színházi nevelés további területein is jelen vannak:
gyermekszínjátszó csoportokat vezetnek, többtanáros drámaórákat írnak és
tartanak, valamint színházi és drámás eszközök használatával iskolán kívüli
tréningeken, projektnapokon fejlesztik a meghívó iskola diákcsoportjait.
2012-2013-ban futó előadásaik: Kötéltánc (13-17 éveseknek a hatalomról –
Antigoné alapján), Gubancok (13-15 éveseknek a függőségről). Ebben az évadban
mutatják be új színházi nevelési előadásukat, melynek munkacíme A virágnak
megtiltani… Az előadást a sepsiszentgyörgyi Osonó társulatával együtt készítik,
és 13-14 éveseknek szól majd az érzelmek jelentőségéről és a korai testiség
problémájáról. 2012 decemberében mutatják be kétszemélyes előadásukat, melynek
munkacíme Hottentotta és alsó tagozatosoknak szánják.
POLGÁR ALAPÍTVÁNY
A közhasznú Polgár Alapítvány öt éve jött
létre, Polgár András alapította. Célja a romák integrációjának elősegítése,
elsősorban önfenntartó, helyi foglalkoztatási programok elindításának
támogatásával. A magas roma arányú falvakban a helyi romák ötlete és
kezdeményezése alapján az alapítvány szakmai (üzleti tervezés, piackutatás,
mentoráció stb.) és pénzbeli támogatást (kamatmentes kölcsön) biztosít a
vállalkozások elindításához. A közvetlenül a megélhetést szolgáló projektek
mellett az alapítvány másik fő tevékenysége a gyerekek és fiatalok felé irányuló
tehetségprogramok. A Futball Tehetségmentő Programjuk eredményeként jelenleg 26
roma futballozik vezető magyar klubok utánpótlás-csapataiban. Az alapítvány
munkájában a harmadik fő terület a nélkülözést kezelő krízisprogramok. Az
Élelmiszerbankkal együttműködve rendszeresen szerveznek élelmiszeradományozást,
tanévkezdéskor tanszeradományzást, karácsonykor ajándékozást a legrászorultabb
településeken.
RAKÉTACSOPORT, PESTI VIZMŰ
2003 telén, az Eszterházy Károly Főiskola
Rajz és Vizuális Kommunikáció tanszékén megalakult a „Rakétacsoport”. A
létrehozó ok ismeretlen, a kitűzött cél viszont egységes és egyhangúlag
kinyilvánított volt, és a mai napig ugyan az.
A csoport aktív gyakorlati ill. elméleti
pluszfeladatok, kísérletezések segítségével próbál bekapcsolódni a magyar
képzőművészeti élet vérkeringésébe.
A tanulmányaikat befejezett csoporttagok
egy része (Merkl Ákos, Vágó Szabolcs, Pogonyi Csongor, Tóth Máté Attila)
visszatérve a fővárosba megalapította a „Pesti Vizműt” - a budapesti vizuális
műhelyt. Ez a kis csoport egy folyton szerveződő kreatív csapat, mely saját
alkotó léte mellett fontosnak tartja környezetének vizuális megújulását illetve
művészeti értékeinek felfedezését.
REMETE KRISZTA és MOHÁCSI ANDRÁS
Remete Kriszta:
2010-től egyetemi docens (MOME). Oktatási
területei: kötött anyag és öltözéktervezés, alternatív anyagtervezés, speciális
tervezés (vegyes technika alkalmazása), diploma konzultáció.
Fontosabb díjai: Kritikusok díja - 2011/12
évad legjobb jelmezterve, - William Shakespeare: Szentivánéji álom (2012),
Legjobb jelmeztervező, Pécsi Országos Színház találkozó - William Shakespeare:
Szentivánéji álom (2012), Legjobb jelmeztervező, Pécsi Országos Színház
találkozó - Pintér Béla-Darvas Benedek Parasztopera (2011), Az év fiatal
divattervezôje (2008).
Mohácsi András:
2000 óta a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
Design Intézet docense. 1998–ban diplomát szerzett a JPTE Képzőművészeti
Mesteriskolájában, 1991-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Főiskolán. Főbb
egyéni kiállításai: 2003 Budapest Kiscelli Múzeum Templomtér 10 év szobrai, 2007 Budapest Bartók Galéria Blue Days ,2011 Budapest Artus Galéria Dark Frames Festmények, rajzok.
Főbb csoportos kiállításai: 2001 Budapest Műcsarnok: A Szobrászaton Innen és
Túl, 2003 Budapest Vigadó Galéria: Jelentés Magyar Szobrásztársaság kiállítása,
2005 Budapest Ernst Múzeum: a 10 éves pécsi DLA kiállítása, 2005 Trenton (USA),
Grounds for Sculptors, Magyar Szobrásztársaság, 2010 Budapest, Vizivárosi
Galéria, Szobrászati kiállítás.
SCALLABOUCHE THEATRE
A Scalla Művészeti Nonprofit Kft. által
működtetett Scallabouche Társulat több mint 10 éve van jelen a magyarországi
színházi életben. A Scallabouche Budapest egyetlen alternatív brit színházi társulata.
A társulat elsősorban angol nyelvű előadásokat hoz létre, Magyarországon is
népszerűsítve az improvizáció, a helyzet- és stílusgyakorlatok hagyományát.
A Scalla Kft. a színházi produkciók mellett
kezdetek óta nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az improvizációs színházi
technikákat minél több emberrel ismertesse meg workshop-ok keretében. Az improvizációs
színházi technikákra és a workshopok során szerzett tapasztalatokra építve
dolgozták ki azt a tréningmódszert is, amely segítséget nyújt az üzleti élet
képviselőinek a hatékonyabb kommunikáció elsajátításában. Kommunikációs
tréningjeiket cégek számára szervezik. A Scalla Kft. ügyvezetője Alexis John
Latham színész-rendező; 1990-ben végzett a Welsh College of Music and Drama
nevű akadémián, azóta színészként, rendezőként és trénerként is dolgozott
szerte Európában. Improvizációs színházi szakember, számtalan színházi előadás
megálmodója és kommunikációs tréning vezetője.
SZKÉNÉ SZÍNHÁZ
A Szkéné Színház a Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem Központi épületében 1970 óta működő kamaraszínház,
mely összművészeti befogadó helyszínként funkcionál. Kész előadásokat,
bemutatókat fogad be, új előadásokat hoz létre önállóan és koprodukciókban
egyaránt illetve újszerű hely-specifikus előadások színtere is egyben.
Repertoárja főként az előadó-művészetek területéről érkező produktumokból áll,
de hangsúlyos szerepet kapnak a vizuális művészetek és a zenei programok is. A
színházterem mára légkondicionált, a fogadóterében kávézót és galériát is
működtet. A színház üzemeltetője jelenleg a Szkéné Színház Nonprofit Közhasznú
Kft.
SZPTUNYIK HAJÓZÁSI TÁRSASÁG MODERN
SZÍNHÁZI- ÉS VISELKEDÉSKUTATÓ INTÉZET - LABOR
A Szputnyik Hajózási Társaság 2008
januárjában alakult Bodó Viktor rendező vezetésével, azóta független
színházként működik.
Céljuk, hogy a nagyszínházi tapasztalatokat
hasznosítva, a kőszínházi struktúrán kívül, független műhelyként olyan
szellemiségben dolgozzanak, amely lehetőséget teremt magas minőségű, elmélyült
munkafolyamat fenntartására. A szabad alkotófolyamatot, a kísérletezést, és a
színházi formanyelvek kutatását és megújítását éppen olyan fontosnak tartják,
mint azt, hogy klasszikus és kortárs műveket is színpadra állítsanak.
Egyensúlyt keresnek a mobilitás megőrzése és a bázis-gondolkodás között.
A nyitás, és megújulás jegyében színházi
nevelési programmal, diákok számára készült osztályterem-színházi előadásokkal
bővült kínálatuk, ahol az előadás mellett drámapedagógiai foglalkozást is
tartanak a színészek részvételével.
Fennállásuk óta egyaránt dolgoztak
Magyarországon és külföldön, visszatérő koprodukciós partnerük a Schauspielhaus
Graz, a Staatstheater Mainz, a Bühnen der Stadt Köln. 2012 májusától az Európai
Színházak Úniójának (UTE) a tagja. Itthon és külföldön készült előadásaik
számos rangos európai fesztiválra meghívást kaptak.
SZŰCS EDIT ÉS ÁRVAI GYÖRGY: TERMÉSZETES VÉSZEK
KOLLEKTÍVA
A TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA 1984 óta működő produkciói nem tekinthetők
színháznak, táncnak, kiállításnak, objekt artnak vagy assamblage-nek,
videó-installációnak, hangjátéknak, hangköltészetnek, és koncertnek sem. Az
előadásokban mindezek egyszerre vannak jelen. Nem válaszokat adnak, hanem
artikulált kérdéseken keresztül, különös színházi nyelvet használva, nézőinket
szabad asszociációra késztetjük.
TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA alapítója
Árvai György díszlet és hangtervezőként dolgozik hazai és külföldi
színházakban, tervez látványt és készít zenét független színházak számára
is. Árvai György a Magyar Képzőművészet
Egyetemen tart féléves látványtervezői és színház-performansz kurzusokat. 2011
márciusában Jászai Mari díjat kapott színházi munkásságáért.
Szűcs Edit jelmeztervezőként számtalan színházi darab létrehozásában vesz részt, egyetemi adjunktusként textil tanszéken tanít, Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Tervezőként mindketten rendszeresen vettek részt nagy játékfilmek készítésében. Szűcs Edit a Bőr-hártya című produkcióval elnyerte az Év jelmeztervezője díjat, 2010 szeptemberében pedig jelmeztervezői munkájáért megkapta a Vágó Nelly emlékérmet.
Szűcs Edit jelmeztervezőként számtalan színházi darab létrehozásában vesz részt, egyetemi adjunktusként textil tanszéken tanít, Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Tervezőként mindketten rendszeresen vettek részt nagy játékfilmek készítésében. Szűcs Edit a Bőr-hártya című produkcióval elnyerte az Év jelmeztervezője díjat, 2010 szeptemberében pedig jelmeztervezői munkájáért megkapta a Vágó Nelly emlékérmet.
TÁP SZÍNHÁZ
A TÁP Színház különböző alternatív befogadó
és egyéb kulturális helyeken működik hadat üzenve a merev, szabályokhoz kötött
színházi formáknak, kísérletező színházi megoldásokkal, eszközökkel él.
Következetes és nyitott munkára törekszik,
amelyben mindenfajta kezdeményezés helyet kaphat, jöhet az a látvány, a
képzőművészet a videó vagy a zene világa felől.
Sok éven át Vajdai Vilmos, a színház
alapítójának és vezetőjének szellemiségére épültek az előadások, de az elmúlt
években több alkotó kreativitásának is teret adott saját előadások
létrehozásának formájában.
Fontosnak tartják továbbra is a minél
szélesebb jelenlétet, azt, hogy bárhol és bármikor, az adott körülmények között
is színházat lehet és kell csinálni, legyen az a Moszkva tér, a Zappa Café, a
Tűzraktér, a Sziget Fesztivál, egy iskola tornaterme, egy kőszínház büféje vagy
éppen a Thália vagy a Trafó színházterme.
Nem a körülményekre és lehetőségre várnak,
hogy színházat csináljanak hanem színházat csinálnak bármilyen körülmények és
lehetőségek között!
TELOSZ EGYESÜLET
A TELOSZ Egyesület az alábbi területeken
kívánja a keresztény egyházak, gyülekezetek és egyéb szervezetek működését,
fejlődését támogatni és elősegíteni.
Együttműködés keresztény egyházakkal,
gyülekezetekkel, szervezetekkel: az ökumenikus együttműködés elősegítése, új
közösségek plántálása, vezetők, pásztorok képzése, továbbképzése, tanácsadása,
mentorolása és a közösségek evangélizációs, szociális programjainak segítése,
közösségépítés. Oktatás és tréning: szemináriumok szervezése, keresztény
iskolák részére tanárok közvetítése, a működésük feltételeinek megteremtésében
való segítségnyújtás, biblia oktatása, ESL (angol mint idegen nyelv) oktatása,
ifjúsági klubok szervezése, fiatalok kreatív képességének fejlesztése, egyéni
képességfejlesztés.
Szociális tevékenység: családsegítői
feladatok ellátása, időskorúak támogatása, gyermek- és ifjúságvédelem, lelki
gondozás, pszichológiai tanácsadás, alkohol, kábítószer rehabilitáció.
Kutatás és információ szolgátatás:
szociális, vallási kutatás, intellektuális keresztény gondolkozás fejlesztése, konferenciák
szervezése.
TÜNET EGYÜTTES
A Tünet Együttes 2002 óta létező alkotói
társulás. A társulat művészeti vezetője Szabó Réka matematikus, aki táncosként,
koreográfusként és rendezőként 1995 óta van jelen a kortárs táncszínházi
életben. Munkáiban a szellemesség és a játékosság játsszák a főszerepet,
darabjai egyszerre elgondolkodtatóak, drámaiak, gyermekien felszabadultak és
felszabadítóak. A társulat nem ismer műfaji határokat, előadásaikban egyenrangú
elemekként kezelik a szöveget, a mozgást, zenét, vizualitást, és kedvelik a
különleges technikai megoldásokat. Hétköznapi, mindannyiunkat
foglalkoztató-megmozgató témákat dolgoznak fel és szólaltatnak meg a nézőtér és
a színpad határait feszegető személyes nyelven, groteszk, ironikus, költői
látásmóddal.
Repertoárjukban a színházi darabok, tudományos ismeretterjesztő táncjáték, zenés-táncos kihallgatás, interaktív videótechnikán alapuló táncelőadás, gyermekeknek szóló meseszínház mellett található utcai performansz és rövid táncfilmek is.
Repertoárjukban a színházi darabok, tudományos ismeretterjesztő táncjáték, zenés-táncos kihallgatás, interaktív videótechnikán alapuló táncelőadás, gyermekeknek szóló meseszínház mellett található utcai performansz és rövid táncfilmek is.
A Tünet Együttes 2002 óta 18 produkciót és
két rövid filmet hozott létre. 15 hazai és nemzetközi díjat nyert.
ZÉRÓ BALETT
A ZÉRÓ koncepcióját a történelmi
feljegyzések tanúsága szerint India adta a világnak. A hindu bölcsek számára a
ZÉRÓ nem egyszerűen egy számot jelentett, hanem mindennek a kezdetét,
kiindulását, a mag-ot, amelyből minden származik. Ennek megfelelően eredeti
jele sem a mai kör, vagy ovális volt, hanem egyszerűen egy pont: ·
A társulat nevében a ZÉRÓ kifejezés a
misztikus középpontból való kiindulás szándékát jelzi, hiszen a ZÉRÓ a
transzformáció helye: a számegyenesen ebben a pontban alakulnak át a negatív
számok pozitívakká, az éj ekkor fordul át nappallá, a virtuális itt válik
valóságossá. A ZÉRÓ ilyenformán számunkra az alkotási folyamat jelképe is,
hiszen ebben a folyamatban megpróbálunk felfedni valami addig rejtetten
maradót, megkísérelünk hidat építeni a spirituális és a materiális létezés
között.
A ZÉRÓ Balett előadásaiban egy csepp kelet
és nyugat is találkozik. A „balett” szó a nyugati hagyományok tiszteletére utal
nevünkben, még ha nem is jelenti e tradíciók egyszerű átvételét vagy követését,
inkább azok alkotó továbbgondolását…
Tartalom:
Alkotó- és előadóművészet:
Andaxinház Színjátszó Egyesület
Átrium Film-Színház
Bélaműhely Sound Art
binaura
BS+F3/Bálint Sára és Keresztury Kata
Coincidance - KORTÁRS ÍR TÁNC TÁRSULAT
Cséffai Györgyi és Dávid Márk
Duda Éva Társulat
Európai Szabadúszó Művészek Egyesülete
(ESZME)
Gólem Színház
HEKK (Halastó Közhasznú Kulturális
Egyesület)
Hip Hop International Hungary
HOPPart Társulat
Juristovszky Sosa
Katlan Csoport
Közép-európai Ír Tánc Akadémia
Lucky Shepherd Showroom
noppa – Pimpmywall project
Nyitott Kör
Műhely Alapítvány
Rakétacsoport, PESTI VIZMŰ
Remete Kriszta és Mohácsi András
Scallabouche Theatre
Szkéné Színház
Szputnyik Hajózási Társaság
TÁP Színház
Tünet Együttes
Természetes Vészek Kollektíva
Zéró Balett
Civil és egyéb szervezet:
Alpha Alapítvány
Inventio Arts
Jósiás Alapítvány
Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum
Polgár Alapítvány
Studex Szalon
Telosz Egyesület
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése